کد خبر 557136
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۳:۵۳

رای گیری انتخابات پارلمانی سوریه که به دلیل استقبال گسترده سوری ها به مدت ۵ ساعت تمدید شده بود ساعت ۱۲ شب چهارشنبه به وقت محلی پایان یافت.

به گزارش مشرق به نقل از سانا، کمیته عالی قضایی انتخابات سوریه از پایان رای گیری انتخابات پارلمانی این کشور در تمام مراکز اخذ رای و آغاز شمارش آراء خبر داد.

شهروندان سوری در استان های مختلف این کشور به منظور انتخاب نمایندگان خود در مجلس سوریه به طور چشمگیری در انتخابات پارلمانی روز چهارشنبه مشارکت نمودند.

کمیته عالی قضائی انتخابات سوریه با صدور بیانیه ای زمان رأی گیری در انتخابات پارلمانی را به مدت ۵ ساعت دیگر تمدید کرده بود. این کمیته در بیانیه ای تصریح کرد: با توجه به استقبال شدید مردم، این کمیته تصمیم گرفت تا مدت زمان رأی گیری را ۵ ساعت افزایش دهد و تا ساعت ۱۲ شب در تمامی مراکز تمدید کند.

بیش از هفتاد هزار شعب اخذ رأی در سراسر سوریه از ابتدای روز چهارشنبه به فعالیت پرداخته و بیش از ۳۵۰۰ نامزد برای کسب ۳۵۰ کرسی پارلمان سوریه با یکدیگر به رقابت پرداختند.

این انتخابات در حالی برگزار شد که تروریست های تکفیری از یک سو با هدف به شکست کشاندن آن اقدامات تروریستی خود را تشدید و از سوی دیگر حامیان تکفیریها نیز تمام تلاش خود را به کار بستند تا این انتخابات را غیرقانونی جلوه دهند.

بشار اسد رئیس جمهوری سوریه نیز پس از شرکت در انتخابات پارلمانی این کشور در سخنانی اظهار داشت که تروریسم در نابودی زیرساخت‌های اجتماعی هویت ملی سوریه ناکام مانده است.

سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه روز چهارشنبه در اظهارات خود هدف از برگزاری انتخابات پارلمانی در سوریه را ممانعت از شکل گیری یک خلاء سیاسی در این کشور دانست. لاوروف در کنفرانسی مطبوعاتی اظهار داشت: هدف اصلی انتخابات امروز سوریه ممانعت از شکل گیری یک خلاء قدرت در عرصه سیاسی است و ما با این رویکرد به این انتخابات می نگریم.

«ماریا زاخاروفا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز برگزاری انتخابات پارلمانی سوریه را گام مهمی به سمت ثبات اوضاع در این کشور دانست.

«علی کریمیان» دبیرکل اتحادیه رادیو تلویزیون های اسلامی هم تاکید کرد که برگزاری انتخابات پارلمانی سوریه در موعد مقرر خود و در سایه شرایط موجود این کشور موفقیت بزرگی برای دولت و مردم سوریه است به ویژه اینکه بدخواهان این کشور سعی بر ایجاد مانع بر سر برگزاری این انتخابات داشتند.

خبرنگاران رسانه های عربی و خارجی نیز طی گزارش های خبری و پخش زنده از مراکز رای گیری و نظرسنجی از شهروندان سوری به پوشش انتخابات پارلمانی این کشور پرداختند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
    0 0
    برگزاری انتخابات در دمشق یا سوریه؟
  • ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
    0 0
    مردم سوریه حرف آخر را زدند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس